A quick hello and a short goodbye...



Hello dear readers! 
I have not had much time for my blog in recent months, but that's all about to change (she said confidently ;-) ).  I am working on a blog update which means that my blog may be offline for a few days.  Not to worry though, it will be back soon and with a whole new look!

In the mean time I leave you with a photo of this miniature oil painting I bought at the fair in Ulft (Netherlands) recently.  It is an impression of a painting by J.van Ravesteijn (1615), painted by Elly Ypma in 2015.  


Comments

  1. Hi Josje! That painting is Beautiful! I wish you good luck with the blog update too! (If you're not back by Christmas should we send out a search party? LOL!) I look forward to knowing more of the new work plan and seeing the new blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Betsy! Yes, a search party is a good idea. And please bring lots of chocolate because I'll need it by then. You'll possibly need a straightjacket too as all this fiddling in HTML text and HEX codes is driving me quite mad! LOL.

      Delete
  2. Que tengas suerte con la actualización.
    Preciosa pintura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias Isabel. Espero habré terminado pronto, porque ya se me está volviendo loco! LOL.

      Delete
  3. Hi Josje. The painting is beautiful! Such detail, I particularly like her hands! Can't wait for the next update...
    Hugs
    Si

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Simon. Elly's paintings are very nice. She uses existing paintings as inspiration but does't copy them exactly, giving them a very personal touch. I'm not a fan of her frames (she knows this and we always talk about this when I see her) so eventually I will make a new frame for it.
      Work on the update is progressing slowly behind the scenes. It is quite maddening!

      Delete
  4. Hermoso cuadro y suerte con la actualizacion. un saludo, Marisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gracias Marisa. Espero estar listo en unos días.

      Delete
  5. Hoi Josje, wat een mooie nieuwe banner. Heel anders dan je andere die ik overigens nog steeds erg mooi vond, maar deze ook! Ik hou erg van de stijl ervan, super! Maarreh... dat gekloot in HTML enzo is om gek van te worden inderdaad, nog niet eens persé vanwege HTML volgens mij als wel de combinatie met de rariteiten van Blogger, maar ik leef hoe dan ook met je mee en wens je veel succes! Een tip waar je misschien iets aan hebt mocht je het zelf nog niet hebben ontdekt: altijd opslaan in HTML en niet tussentijds switchen van HTML naar 'opstellen' (oftewel gewone opmaak), ik heb gemerkt dat daar sowieso van alles misgaat. Opslaan en helemaal afsluiten en dan pas terug naar het bericht (of pagina) en in opstellen verder gaan als je dat wil. Dat scheelt bij mij inmiddels al nodige gedoe en frustratie, al blijft er met Blogger nog genoeg over, haha (alsof het grappig is..;) ).
    Het schilderij is prachtig, jeetje, die details, erg knap! Er stond me al iets van bij dat je al werk had van haar, ze is echt heel erg goed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat gewroet in die HTML codes is om gek van te worden inderdaad. Ruim 6000 regels aan HTML om door te worstelen als je iets zoekt...zucht. Maar het is gelukt. Ik heb ook alles opgeschreven want je zult zien dat ik over een paar maanden even iets wil toevoegen en dan ben ik natuurlijk allang vergeten waar nou ook al weer de codes voor het menu stonden. En dan begint het hele circus weer van voren af aan.
      Gelukkig is het bij het opslaan van de wijzigingen bijna niet fout gegaan. Dat is bij mijn eigen website wel eens anders geweest, uren werk met een muisklik verloren. Maar daar leer je ook weer van natuurlijk.
      De drie dagen dat ik hieraan bezig ben geweest is wel inclusief het maken van de banner en andere plaatjes hoor. Ook daarbij heb ik van alles ontdekt en uitgeprobeerd. Ook wel weer leuk.
      Ja ik vind dat Elly erg mooie miniaturen schildert, werk met een ziel. De lijsten, dat is een ander verhaal, daar liggen we vaak over in de clinch, LOL.
      Bedankt voor je tips!

      Delete

Post a Comment